Često postavljana pitanja


Pitanja vezana za pristup mejlu

Koja je web adresa za pristup novom mejlu?

Ukoliko ste student Fakulteta, svom mejl nalogu pristupate preko Office 365 portala.

Ukoliko ste zaposleni Fakulteta, adresa mejl servera je owa.fon.bg.ac.rs

Dobijam grešku prilikom pristupa novom mejlu...

Za pristup novom mejl serveru morate imati aktiviran FON nalog.

Da li postoji ograničenje za količinu mejlova?

Da. Za svakog studenta Fakulteta, pojedinačna "kvota" je 50GB. Za zaposlene Fakuleta, "kvota" je fleksibilna i bazirana je na potrebama zaposlenog.

Da li postoje ograničenja za tip fajlova koje mogu slati?

Da, standardna ograničenja postoje. Tipovi fajlova koje ne možete slati su:

  • .exe
  • .jar
  • .crt
  • Svi ostali tipovi fajlova koji mogu ugroziti ostale korisnike

Želim da pristupam mejlu preko telefona i/ili desktop aplikacije. Koji su parametri za podešavanja?

Više informacija o načinima pristupa Vašem mejl nalogu možete pogledati na stranici Uputstva.


Pitanje vezana za aktivaciju novog FON Naloga

Da li aktivaciju novog naloga moram izvršiti na Fakultetu?

Ne, aktivaciju Vašeg novog FON naloga možete izvršiti i od kuće ili sa mobilnog telefona.

Dobijam grešku pre nego što sam uopšte uspeo/la da se ulogujem i promenim lozinku?

Najčešća greška koja se javlja prilikom prijavljivanja je pogrešan format korisničkog imena. Proverite da li Vaše korisničko ime odgovara formatu koji je naveden u uputstvu za aktivaciju FON naloga. Takođe, vodite računa o privremenoj lozinci (na kraju lozinke je uzvičnik).

Dobijam grešku "... minimum password requirements ..."

Vaša nova lozinka ne zadovoljava sigurnosne kriterijume navedene u uputstvu.

Aktivirao/la sam nalog. Šta dalje?

Pogledajte stranicu Servisi za više informacija o servisima kojima možete pristupiti sa FON nalogom.


Pitanje vezana za Office 365

Ko sve ima pristup Office 365?

Pristup Office 365 servisu imaju svi zaposleni Fakulteta, aktivni studenti i članovi Alumni kluba. Za pristup je potrebno imati FON Nalog.

Šta sve nudi Office 365?

Office 365 je skup različitih servisa i usluga. Izdvojićemo par:

  • OneDrive - alat za sinhronizaciju fajlova (kao npr. Google Drive ili Dropbox) sa prostorom od po 1TB za svakog korisnika. OneDrive možete koristiti i na svom računaru i na telefonu.
  • Outlook (samo za studente) - mejl klijent za slanje i primanje mejlova
  • Word, Excel, PowerPoint, OneNote - web verzije standardnih Microsoft Office alata
  • Teams - aplikacija za kolaboraciju između zaposlenih, studenata i članova Alumni kluba.

Da li Office 365 mogu koristiti i na mobilnom telefonu?

Da. Pronađite omiljenu aplikaciju u vašoj prodavnici aplikacija (Google Play Store, Apple App Store).

Kako pristupam Office 365 portalu?

Office 365 portalu možete pristupiti preko linka office365.fon.bg.ac.rs.

Da li mogu nastaviti korišćenje Office 365 nakon završetka Fakuleta?

Pristup Office 365 je vezan za Vaš FON Nalog. Nakon deaktivacije FON Naloga, nećete imati pristup ni Office 365 portalu. Za više informacija o roku važenja FON naloga možete pogledati stranicu FON Nalog.

Zanima me kako se koristi Office 365 aplikacija/servis?

Detaljnije informacije o samim aplikacijama možete pogledati ovde.


Pitanja vezana za stari mejl server

Šta je "stari webmail" nalog?

Start webmail nalog označava nalog sa kojim ste pristupali mejlu preko adrese https://webmail.fon.bg.ac.rs. (ili direktno mejl servera mail.fon.bg.ac.rs).

Kako da znam da li koristim FON nalog ili stari webmail nalog?

Ukoliko ste bivši zaposleni ili bivši student, vaš nalog je "stari webmail" nalog. Još jedna razlika je i u formatu mejl adrese:

  • Studenti: prezimeBrojIndeksa@fon.bg.ac.rs
  • Zaposleni: korisnickoIme@fon.bg.ac.rs
Takođe, Vaše mejlove čitate preko portala https://webmail.fon.bg.ac.rs.

Šta se dešava sa mojim starim webmail nalogom?

Vaš nalog će biti obrisan, kao i svi podaci (mejlovi i kontakti) sa njega.

Da li mogu da zadržim svoj stari nalog?

Ne. Ukoliko ste aktivan student fakulteta, zaposleni ili član Alumni kluba, automatski imate napravljen novi FON Nalog. Više informacija o aktivaciji novog naloga možete pogledati ovde.

Kada će stari webmail nalog biti obrisan?

Nakon 15.04.2019. godine pristup mejl serveru neće biti dozvoljen, a od 19.04.2019. nalozi će biti trajno obrisani.

Ako želim da sačuvam podatke sa starog mejl sistema, kako to mogu najlakše da uradim?

Možete koristiti besplatan softver za čuvanje mejlova "MailStore Home". Uputstvo za korišćenje ovog softvera možete pogledati u odeljku Uputstva.

Registrovao/la sam se na određene servise van Fakultetske mreže sa starom FON mejl adresom. Šta se dešava sa tim servisima?

Većina servisa dozvoljava promenu mejl adrese slanjem linka za potvrdu na Vašu staru adresu. S obzirom na to da uskoro nećete imati pristup FON-ovoj staroj adresi, ove izmene je potrebno načiniti što je pre moguće.

Šta se dešava sa pristupom Studentskim servisima Fakulteta?

Studentski servisi Fakulteta nisu povezani sa starim mejl sistemom, tako da ukidanje stare adrese ne može uticati na studentske servise.

Stari FON mejl nalog koristim za pristup različitim Moodle platformama na Fakultetu. Da li će na tim platformama biti zamenjena stara mejl adresa sa novom?

Na platformi dls.fon.bg.ac.rs i e-learn.fon.bg.ac.rs će vaši stari mejl nalozi automatski biti zamenjeni novim nakon prestanka sa radom starog mejl servera.


Postavite nam pitanje

Ukoliko niste našli odgovor na neko pitanje, možete nas kontaktirati putem kontakt forme.